poniedziałek, 31 lipca 2017

30.07 - Dzień 25.

Beziers - Capestang - Carcassone - Castelnaudary - A61 (Autostrada Dwóch Mórz)
Dystans: 144km, z Wiednia: 2784km, suma podjazdów: 1100m

Kolejny płaski etap. Ale jechałem wzdłuż Canal du Midi, czyli Kanału Południowego. Nie będę wchodził w szczegóły, ale jest to niesamowity obiekt inżynieryjny z XVII wieku. Zainteresowanych odsyłam do internetu, ale powiem tylko, że cały kanał ma 240km długości, kilkadziesiąt śluz, tunel dla statków i kilka akweduktów (woda płynie mostem nad inną rzeką).
Według informacji turystycznej wzdłuż całego kanału jest przygotowana droga rowerowa. Dostałem nawet mapę. Droga rzeczywiście jest... właściwie dróżka... ścieżynka... Ale mój rower na takie coś się nie nadaje. Chociaż wiele osób z niej korzystało.
A nocleg był na parkingu autostradowym. Stąd taka nazwa miejsca. Takie parkingi we Francji to osobne miasteczka. A nocowali tu zarówno kierowcy, rowerzyści (ok. 20 rowerów w przechowalni), jak i "żeglarze" (kilkanaście łodzi przy przystani).

1. Odwiedziłem także Carcassone, ale skoro już tu kiedyś byłem, to się nie zatrzymywałem na dłużej.
2. I wiatr wiał w dobrą stronę :)









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz