sobota, 17 lipca 2021

15.07 - Kierunek Afryka - Dzień 5.

Kamienna Góra - Lubawka - Trutnov - Jaromer - Hradec Kralove - Pardubice
Dystans: 119 km
Łącznie: 698 km

Rozpoczynałem dzień z pewnymi obawami. I to nie dlatego, że przekraczałem granicę, ale ponieważ wczoraj dałem się skusić na pizzę o średnicy 50cm. Była smaczna, ale trochę za duża. A że czułem wilczy apetyt, więc zjadłem w całości. Na szczęście maszyna napędzająca rower nie wykazywała jakichkolwiek oznak awarii. A z doświadczenia wiem, że sprawy żołądkowe są ważniejsze niż mięśniowe (Tom Dumoulin na Giro d'Italia 2017).

Najlepszym sposobem podróżowania rowerem po Europie są trasy rowerowe wzdłuż rzek. Jeżeli są one dobrze przygotowane i oznaczone to jazda taką trasą sprawia wiele frajdy. W niektórych krajach mają one po kilkaset lub ponad tysiąc kilometrów. I właśnie taka trasa przygotowana jest wzdłuż Łaby (przez Czechy i Niemcy). Polecam także Dunaj (najbardziej popularna trasa), Inn, Ren, Rodan i wiele innych

Natomiast około 7 km drogi wzdłuż Wisły ze Świbna na południe jest budowane od lutego i z tego co mi wiadomo, jeszcze nie oddano tego odcinka do użytku (można przejechać, ale formalnie jest to plac budowy)


Brama Lubawska

Przejście graniczne

Sudety

Ostatni rzut oka na Polskę

Łaba w Jaromirze (dziwny kolor)

Droga rowerowa wzdłuż Łaby

Hradec Kralove

Hradec Kralove - rynek


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz